Skip directly to content

8 ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ ΣΑΣ

Άρθρο που δημοσιεύτηκε στo https://www.getold.com/8-ways-to-make-heart-health-a-part-of-your-daily-... από την Kate Silver

Οι καρδιακές παθήσεις είναι η κυριότερη αιτία θανάτου στις Ηνωμένες Πολιτείες σε άντρες και γυναίκες, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC).

Ωστόσο, πολλοί από τους κινδύνους που συμβάλλουν στις καρδιαγγειακές νόσους μπορούν να ελεγχθούν, σύμφωνα με τον Steve Attanasio, κλινικό και επεμβατικό καρδιολόγο στο Νοσοκομείο Swedish Covenant του Σικάγο και επίκουρο καθηγητή ιατρικής στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Rush. “Υπάρχουν βήματα που μπορούμε να κάνουμε προς τη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης καρδιαγγειακής νόσου”.

Διαβάστε τις συμβουλές του καρδιολόγου στους ασθενείς του ως προς το πώς να κάνουν τη διαφορά και να βελτιώσουν την υγεία της καρδιάς τους:

1. Κάντε την άσκηση μέρος της καθημερινότητάς σας.

Αρχικά, μιλήστε με το γιατρό σας για το είδος άσκησης που σας ταιριάζει και είναι ασφαλές. Για ασθενείς που δεν είχαν προηγουμένως χειρουργικές επεμβάσεις ή καρδιακές παθήσεις, ο Attanasio προτείνει τη σταδιακή άσκηση, ξεκινώντας από το περπάτημα. “Σαράντα με πενήντα λεπτά περπάτημα την ημέρα τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας είναι αρκετό για να βοηθήσει την υγεία της καρδιάς σας”, λέει ο Attanasio. “Νομίζω ότι αν η άσκηση γίνει σαν φάρμακο και θυμάσαι ότι είναι κάτι που πρέπει να κάνεις κάθε μέρα, τότε έχεις περισσότερες πιθανότητες να την ενσωματώσεις στον καθημερινό τρόπο ζωής και τις συνήθειες σου”, λέει.

2. Επιλέξτε υγιεινά γεύματα.

Ο Attanasio συμβουλεύει τους ασθενείς του να ακολουθήσουν μια μεσογειακή διατροφή, η οποία περιλαμβάνει άφθονα φρούτα και λαχανικά, καθώς και προϊόντα ολικής αλέσεως, πλούσια σε μονοακόρεστα λίπη, όπως τα ακατέργαστα αμύγδαλα και το ελαιόλαδο που έχει χαμηλά επίπεδα κορεσμένων λιπών. Μικρές ποσότητες ψαριών και κοτόπουλου αποτελούν τακτικό μέρος της διατροφής, ενώ η κατανάλωση κόκκινου κρέατος περιορίζεται στο ελάχιστο.

3. Παρακολουθήστε τα δεδομένα σας.

Η τεχνολογία διευκολύνει περισσότερο από ποτέ την παρακολούθηση της υγείας σας. Ο Attanasio προτείνει στους ασθενείς να χρησιμοποιούν βηματόμετρο και να προσπαθούν να κάνουν 10.000 βήματα την ημέρα. “Κάτω από 5.000 βήματα είναι τεχνικά ένας καθιστικός τρόπος ζωής, για τον οποίο γνωρίζουμε ότι έχει επιβλαβείς επιδράσεις στην καρδιαγγειακή υγεία”, λέει. Το ίδιο ισχύει και για τις θερμίδες. Λέει στους ασθενείς που προσπαθούν να χάσουν βάρος να παρακολουθήσουν τι τρώνε, καταγράφοντας το ή χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή παρακολούθησης θερμίδων. “Εάν το παρακάνετε με τις θερμίδες, τότε θα δίνετε πάντα μια μάχη σε ανηφόρα”, λέει.

4. Μάθετε το οικογενειακό ιστορικό σας.

Η καρδιαγγειακή νόσος περνάει στα μέλη της οικογένειας. Μιλήστε με συγγενείς και από τις δύο πλευρές της οικογένειας για να γνωρίζετε τι έχουν αντιμετωπίσει και οι άλλοι.

5. Παρακολουθήστε τους αριθμούς σας.

Επισκεφθείτε τον γιατρό σας τακτικά και παρακολουθήστε τις τιμές για το βάρος σας, το δείκτη μάζας σώματος, τη χοληστερόλη, την αρτηριακή πίεση, τη γλυκόζη αίματος και τα τριγλυκερίδια. Παρακολουθώντας αυτούς τους αριθμούς, μπορείτε να ανταποκριθείτε άμεσα σε περίπτωση που δείτε αλλαγές.

6. Ακούστε το σώμα σας.

Attanasio λέει πως αν νιώσετε κάποιο πιθανό σύμπτωμα της καρδιαγγειακής νόσου, όπως πόνο στο στήθος, δυσκολία στην αναπνοή ή ακόμα αν νιώθετε ανίκανοι να γυμναστείτε όπως παλιότερα, μιλήστε με τον γιατρό σας ή καλέστε άμεσα ιατρική βοήθεια. Μην αγνοείτε αυτά τα συμπτώματα πιστεύοντας πως θα είναι παροδικά.

7. Σταματήστε το κάπνισμα.

Το κάπνισμα συμβάλλει στην καρδιαγγειακή νόσο. Σύμφωνα με το Αμερικάνικο Ινστιτούτο Καρδιάς, Πνεύμονα και Αίματος, το κάπνισμα βλάπτει σχεδόν όλα τα όργανα του σώματος, συμπεριλαμβανομένης της καρδιάς και των αιμοφόρων αγγείων και είναι αιτία ενός στους πέντε θανάτους στις Ηνωμένες Πολιτείες κάθε χρόνο.1

8. Ελέγξτε το στρες.

Βρείτε κάτι που σας ευχαριστεί και σας βοηθάει να χαλαρώνετε, λέει ο Attanasio. “Το στρες οδηγεί σε καταστάσεις όπου ο οργανισμός είναι πιο επιρρεπής στην αδρεναλίνη και αυτό μπορεί να βλάψει τα αιμοφόρα αγγεία στην καρδιά σας”. Επιπλέον, συμβουλεύει τους ασθενείς να σκεφτούν τι τους προκαλεί στρες και να το αντιμετωπίσουν όσο καλύτερα μπορούν. Προσθέτει ότι η yoga και ο διαλογισμός μπορούν να βοηθήσουν.

Σύμφωνα με την Αμερικάνικη Ένωση Καρδιολογίας, οι καρδιακές παθήσεις αφαιρούν περισσότερες ζωές από όλους τους τύπους καρκίνου.2 Με την ανάπτυξη μερικών νέων συνηθειών, μπορείτε να αναλάβετε έναν ενεργό ρόλο στην υγεία της καρδιάς σας.

Βιβλιογραφικές αναφορές:

  1. National Heart, Lung, and Blood Institute (NHLBI). Smoking and your Heart. Διαθέσιμο από: https://www.nhlbi.nih.gov/health-topics/smoking-and-your-heart (τελευταία πρόσβαση Σεπτέμβριος 2018).
  2. American Heart Association. Heart Disease, Stroke and Research Statistics At-a-Glance. Διαθέσιμο από: https://www.heart.org/idc/groups/ahamah-public/@wcm/@sop/@smd/documents/downloadable/ucm_480086.pdf (τελευταία πρόσβαση Σεπτέμβριος 2018).

PP-PFE-GRC-0333-OCT18