Skip directly to content

6 ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΟΝΟΥΣ ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΟΥΝ

Άρθρο που δημοσιεύτηκε στo https://www.getold.com/6-things-to-consider-that-may-keep-aches-and-pain... από την Kate Silver

“Ο πόνος θεωρείται πολύ συχνά μέρος των γηρατειών- αλλά δεν χρειάζεται και να είναι”, λέει ο David Reavy, φυσικοθεραπευτής και ιδιοκτήτης του React Physical Therapy στο Σικάγο.

“Μέρος του προβλήματος”, λέει ο Reavy, “είναι ότι όσο μεγαλώνουμε, κινούμαστε λιγότερο και αυτό μας επιβαρύνει σωματικά”.

Ο Reavy λέει ότι όταν δεν είσαι πολύ δραστήριος, οι μύες σου συσφίγγονται. Μόνο και μόνο ένας σκληρός μυς μπορεί να ξεκινήσει μια αλληλουχία προβλημάτων και να επηρεάσει τις αρθρώσεις, τα οστά και τον τρόπο με τον οποίο κινείσαι. “Αισθανόμαστε πιασμένοι από ορισμένους μύες και αυτό ουσιαστικά απενεργοποιεί άλλους μύες”, λέει ο Reavy. Με άλλα λόγια, το σώμα σου είναι μια μεγάλη μηχανή και αν μια περιοχή είναι έστω και λίγο ανενεργή, μπορεί να ρίξει όλο το σύστημα. Μακροπρόθεσμα, αυτό ίσως οδηγήσει σε πόνο και τραυματισμούς.

Ο Reavy μοιράστηκε μαζί μας τις ακόλουθες συμβουλές- τις οποίες μοιράζεται και με τους ασθενείς του.

1. Απελευθέρωσε, ενεργοποίησε, ενίσχυσε και τέντωσε.

 Ο Reavy χρησιμοποιεί τους όρους "απελευθέρωση" και "ενεργοποίηση" πολύ. Λέει ότι η απελευθέρωση (η οποία στοχεύει στο να κάνει τον μυ να κινείται ξανά) και η ενεργοποίηση (η οποία στοχεύει στο να κάνει τον μυ να κινείται σωστά) μπορεί να βοηθήσει στην ισορροπία του σώματός σου.

“Η απελευθέρωση είναι το νέο τέντωμα και οι ασκήσεις ενεργοποίησης έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να κάνουν τους μύες να λειτουργούν σωστά και πάλι”, λέει. Για να κάνεις ασκήσεις απελευθέρωσης και ενεργοποίησης στο σπίτι, μπορείς να χρησιμοποιήσεις μια μπάλα τένις με την οποία θα ασκήσεις πίεση στους μύες.

Αναζήτησε στο διαδίκτυο ένα βίντεο του Reavy που δείχνει πώς να χρησιμοποιήσετε μια μπάλα τένις για να απελευθερώσετε έναν σφιχτό μυ ισχίου, καθώς και ένα παράδειγμα αυτού που αποκαλεί “δυναμικό ζέσταμα” με ενεργοποιήσεις.“Μόλις ολοκληρώσεις κάποιες απελευθερώσεις και ενεργοποιήσεις με την μπάλα, τότε,” είπε ο Reavy, “είσαι έτοιμος να τεντώσεις και να ενισχύσεις το σώμα σου, γιατί θα συμμετέχουν ενεργά και ισορροπημένα περισσότεροι μύες.

2. Μην κάθεσαι.

Έχουμε την τάση να καθόμαστε περισσότερο όσο γερνάμε και όταν καθόμαστε, αφήνουμε τους μύες μας να εξασθενίσουν. “Δεν είμαστε φτιαγμένοι για να καθόμαστε, αλλά για να κινούμαστε. Η τεχνολογία όμως έχει δημιουργήσει μια πληθώρα προβλημάτων”, λέει ο Reavy. Αντί μόνο να χαλαρώνεις στον καναπέ μπροστά από την τηλεόραση, βρες κάτι να κάνεις. Επίλεξε μερικές ασκήσεις (όπως μια σανίδα ή αναζήτησε στο διαδίκτυο την "άσκηση ανοιχτού βιβλίου (open book)”) για να αντισταθμίσεις τις συνέπειες της καθιστικής ζωής ενώ ταυτόχρονα βλέπεις την αγαπημένη σου εκπομπή.

3. Εάν ακόμα επιμένεις στο να κάθεσαι, τουλάχιστον κάτσε σωστά.

Αν πρέπει να καθίσεις, λέει ο Reavy, μάθε πώς πρέπει να το κάνεις. Μην καμπουριάζεις και βεβαιώσου ότι κάθεσαι πάνω στα καθιστικά σου οστά. Χρησιμοποίησε τους κοιλιακούς σου και τους μύες της μέσης πλάτης για να κρατήσεις τον εαυτό σου όρθιο. Η καλή καθιστική στάση αργότερα θα σε βοηθήσει να αποφύγεις τους πόνους στην πλάτη.

4. Τεντώσου με γιόγκα.

Η γιόγκα είναι εξαιρετική για την αύξηση της ευελιξίας και την ενίσχυση των μυών. "Δείχνει στους ανθρώπους πώς να κινηθούν και πάλι", λέει ο Reavy. Δοκίμασε να εγγραφείς σε κάποιο γυμναστήριο ή ψάξε στο διαδίκτυο για βίντεο με απλά πράγματα που μπορείς να δοκιμάσεις στο σπίτι. Οι κινήσεις μπορεί να είναι πανεύκολες όπως π.χ. να αγγίξεις ή να προσπαθήσεις να αγγίξεις τα δάχτυλα των ποδιών σου.

5. Απόλαυσε ένα μασάζ.

Εάν χρειάζεσαι δικαιολογία για κάτι τέτοιο, να που τη βρήκες. Το μασάζ αποτελεί μέθοδο πολλών φυσιοθεραπευτών (συμπεριλαμβανομένου και του Reavy), επειδή μπορεί να μειώσει τον πόνο και επίσης να βοηθήσει στην πρόληψη μελλοντικών πόνων. Επιπλέον, έπειτα θα νιώθεις εκπληκτικά χαλαρός και αναζωογονημένος.

6. Να είσαι ενεργός.

Δεν χρειάζεται να έχεις κάποιον σοβαρό τραυματισμό για να επισκεφθείς έναν φυσιοθεραπευτή. Ο Reavy και άλλοι στον τομέα του εργάζονται τακτικά με ασθενείς που είναι υγιείς για να βοηθήσουν μακροπρόθεσμα στην αποφυγή τους.

“Μην αγνοείτε τους μικρούς πόνους και τα προβλήματα που έχετε επειδή τελικά μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρό τραυματισμό”.

PP-PFE-GRC-0323-SEP18